Retourneren & ruilen

Ruilen, retourneren of annuleren

Is het geleverd artikel toch niet wat je ervan had verwacht? Bekijk hieronder de mogelijkheden en voorwaarden voor annuleren, ruilen of retourneren van je bestelling.

Bestelling in de winkel

Een bestelling wijzigen of annuleren? De mogelijkheden zijn afhankelijk van je aankoop en het moment van melden. Bekijk ook onze CBW-voorwaarden. Neem contact op met onze klantenservice via 0522-441346, het contactformulier of de chat-functie. Houd je ordernummer bij de hand.

Bestelling via webshop

Indien je online een bestelling hebt geplaatst, dan heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Je kunt de artikelen kosteloos retourneren bij onze winkel in Rogat-Meppel óf op eigen kosten retourneren via de post of pakketdienst, of laten ophalen door onze transportdienst.

Hoe kan ik een online bestelling retourneren?

  • Vul binnen 14 dagen na ontvangst het retourformulier in. 
  • Wanneer je een retourbevesting per mail hebt ontvangen, kun je jouw artikelen retourneren. Je kunt de artikelen binnen 14 dagen retoursturen naar:

Interieurwereld van de Belt
Afdeling Retouren Webshop
Kosterweg 9
7949 AL ROGAT-MEPPEL

  • De producten moeten in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Voor eventuele waardevermindering mogen we kosten in rekening brengen.
  • Let op!: Interieurwereld van de Belt heeft het recht om in een aantal situaties een retourzending niet te hoeven accepteren. Kijk hiervoor bij onze retourvoorwaarden.

Retourvoorwaarden:

I De producten moeten in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Voor eventuele waardevermindering mogen we kosten in rekening brengen.

II De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  1. De producten moeten in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Voor eventuele waardevermindering mogen we kosten in rekening brengen
  2. Producten/meubelen die als zelfmontagepakket worden geleverd en vervolgens door de klant zelf zijn gemonteerd en daarna weer gedemonteerd, zullen niet als retour geaccepteerd worden.
  3. Om hygiënische redenen kunnen we bepaalde artikelen uitsluitend accepteren indien ze niet uit de originele verpakking zijn gehaald en/of niet zijn gebruikt. Het betreft onder andere matrassen, dekbedden, dekbedovertrekken en hoofdkussens.
  4. Producten die aantoonbaar door zelfmontage of onkundig handelen van de klant zijn beschadigd, zullen we niet als retour accepteren.
  5. Producten die door voor de klant speciaal zijn samengesteld en/of voor de klant op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden.
  6. Producten met levertijd. Dit betreft geen voorraadartikel.

Verzending en transport van retouren

De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening.
Je kunt je bestelling op de volgende manier retoursturen:

  1. Zelf terugbrengen naar onze winkel in Rogat-Meppel. Neem het retourformulier mee en meld je bij de klantenservice in onze winkel.
  2. Retoursturen via de pakketdienst. Voeg het retourformulier toe.
  3. Wij regelen graag het transport voor je. Meld je retour aan via het retourformulier, dat is toegestuurd door onze klantenservice. Onze afdeling planning neemt vervolgens contact met je op om een afspraak te maken voor het retourhalen van je bestelling.

Terugbetaling

Indien je de volledige webshopbestelling retourneert zal Interieurwereld van de Belt de volledige order terugbetalen inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen, zijn voor je eigen rekening. Jouw bestelling wordt na correcte aankomst bij Interieurwereld van de Belt binnen 14 dagen aan je vergoed.

Je ontvangt het aankoopbedrag terug op het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit houdt in dat we het bedrag terugstorten op de bankrekening of creditcard waar je de aankoop mee hebt gedaan. Je ontvangt het aankoopbedrag nooit contant terug.

Klachtenmelding

Heb je een klacht over een product? Vul dan het serviceformulier in.

Veel voorkomende vragen

Hoe meld ik een retourzending van mijn online aankoop aan?

Volg de volgende stappen om je aankoop te retourneren:

  1. Vul het retourformulier in
  2. Verpak de artikelen in een stevige doos zodat ze niet beschadigen. Verstuur het pakket met een adreslabel.
  3. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
  4. Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
  5. Binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of cadeaukaart.
Ik wil mijn overeenkomst herroepen

Het retourformulier kun je gebruiken om de overeenkomst te herroepen. Vul het formulier volledig in en verstuur het samen met je order.

Hoe lang duurt het voordat het bedrag van een retournering weer op mijn rekening staat?

Heb je het artikel retour gebracht in de winkel?

Neem voor retourneren altijd contact op met de klantenservice. In de winkel of het afhaalmagazijn (in overleg met de klantenservice) wordt het artikel en het betaalbewijs aangenomen, beoordeeld en ingenomen. In principe wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald.

Heb je het artikel retour verzonden met het retourformulier?

Bewaar dan altijd goed het verzendbewijs dat je hebt meegekregen.   

Nadat het artikel is aangekomen in ons magazijn, wordt het beoordeeld. Indien het retour geaccepteerd wordt, streven we ernaar om het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug te storten op de rekening waarmee je hebt betaald.

Let op: de kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kunt er ook voor kiezen om de artikelen terug te brengen naar de winkel.